Frisse blik op Beemster

05 april 2016
Middenbeemster

De studenten hebben de afgelopen 10 weken onderzoek gedaan naar de toeristische mogelijkheden van de Beemster en in het bijzonder naar doelgroepen en nieuwe product-marktcombinaties. Want hoewel het begrip Unesco werelderfgoed redelijk bekend is in Nederland, weten slechts weinig bezoekers de weg naar de Beemster te vinden.

Drones

Het bleek een lastige opdracht, toch leverde de frisse blik van de internationale studenten enkele interessante inzichten op. Zo zagen de studenten ruimte voor meer promotie door middel van social media; bloggers en vloggers. Het unieke landschap van Beemster, de lokale producten en de authentieke belevingen verdienen meer bekendheid, nu is het vooral de Beemster kaas die het gebied op de kaart zet. Om de karakteristieke polder optimaal te laten ervaren zou virtual reality kunnen worden ingezet of zou met drones vanuit de lucht opnamen kunnen worden gemaakt van fiets- en wandeltochten. Verder zou Beemster meer aansluiting kunnen vinden met omliggende dorpen en attracties en vanuit Amsterdam kleinschalige (fiets)tours kunnen aanbieden. De aanbevelingen worden meegenomen in de verdere ontwikkeling van de toeristische strategie van Beemster. Zie ook http://www.beemsterbengel.nl/nieuwsarchief/2016/april/toerisme/onderzoek.