De boodschap duidelijk overbrengen

02 june 2011
Hilversum

'Communiceren is zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten.' Dit is een uitspraak van de oprichter van Getronics, het automatiseringsbedrijf waar Caroline Hulsman dertien jaar als communicatieadviseur werkzaam was. Caroline denkt vaak terug aan deze uitspraak en vindt dat deze aardig klopt. Communiceren wordt vaak onderschat, want iedereen kan toch praten en luisteren?

Overbrengen

boodschap

In de praktijk valt dat echter niet altijd mee. Denkt maar eens in dat een groep mensen dezelfde vergadering bijwoont. U vraagt ze achteraf stuk voor stuk wat er besproken is. Hoewel de boodschap voor iedereen gelijk was, zult u zich verbazen dat ieder individu met een ander verhaal komt. Was de boodschap dan niet helder? Tuurlijk, maar iedereen onthoudt wat voor hem of haar het meest relevant is. Het goed overbrengen van een boodschap vereist dus altijd veel tijd en aandacht en dat is precies waar Caroline zich graag op richt.

Houd het simpel

Na een universitaire studie Communicatiewetenschappen en achttien jaar bij diverse bedrijven communicatie en public relations functies vervuld te hebben, zette Caroline halverwege 2007 de stap om haar eigen bedrijf te beginnen, onder de naam Tundun Communicatie & PR. De naam Tundun komt uit Australiƫ en staat voor het oudste communicatiemiddel ter wereld. Een blokje hout met een touwtje waar de Aboriginals mee slingerden als een lasso en zo op grote afstand met elkaar spraken. Een simpele, effectieve manier en dat is precies waar Tundun Communicatie & PR voor staat.