NS beëindigt kaartverkoop via stationskiosk

18 july 2011
Baarn

Om de reiziger goed te bedienen, is de kaartverkoopautomaat voorzien van 'Hulp op Afstand'. Daarmee kan een reiziger gratis contact opnemen met een medewerker van de NS die op afstand de reiziger kan helpen door mee te kijken of de bediening van de kaartautomaat over te nemen.

Hulp op Afstand is 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar. De stickers op de kaartverkoopautomaten worden voorzien van brailleteksten om mensen met een visuele beperking te helpen.

Op het station zijn verder service- en alarmzuilen en vertrekstaten aanwezig. Via de blauwe servicezuil kunnen reizigers in contact komen met NS-medewerkers voor een reisadvies, informatie over kaartsoorten en voor het opgeven van verloren en gevonden voorwerpen. De rode alarmzuil is bedoeld voor noodsituaties.

Noodoproepen worden behandeld in samenwerking met het Korps Landelijke Politiediensten. De service- en alarmzuilen zijn aangepast voor mensen met een functiebeperking.

Daarnaast is op het station een NS-informatiebord aanwezig om reizigers verder op weg te helpen. Dit bord bevat aanvullende (reis)infomatie, zoals een stadsplattegrond, informatie over aansluitend openbaar vervoer en mogelijkheden voor fiets en taxi.

Voor alle duidelijkheid laat de NS weten dat de stationskiosk zelf niet sluit. Reizigers kunnen ook na 1 augustus dus gewoon bij de Kiosk terecht voor de krant, koffie, broodjes en andere versnaperingen.