De informatie op deze pagina wordt u aangeboden in samenwerking met

Websuper Picnic doopt 50e elektrische autootje in Utrecht

Websuper Picnic doopt 50e elektrische autootje in Utrecht (Foto: Picnic)
1 / 1
zoom out
UTRECHT - Online supermarkt Picnic neemt vandaag zijn 50e elektrische autootje in gebruik. Naast het gemak dat de boodschappen gratis thuis worden bezorgd, spreekt de duurzame manier van bezorging Utrechters aan, zo blijkt uit het snel groeiende aantal klanten. Picnic heeft sinds de start negen maanden geleden al ruim 125.000 ritjes van klanten van en naar supermarkten voorkomen.
Bij de financiering van de groeiende vloot elektrische autootjes werkt Picnic nauw samen met leasemaatschappij DLL (voorheen De Lage Landen), een volle dochter van Rabobank. Door deze samenwerking kan Picnic haar duurzame doelstellingen halen. “Deze autootjes zijn helemaal door Picnic zelf ontworpen en voorkomen uitstoot van fijnstof in binnensteden”, aldus Wim Visser, senior vicepresident van DLL. “Het innovatieve en duurzame karakter was voor ons een belangrijke reden om dit unieke autootje te financieren.” Picnic en DLL zijn in gesprek over verdere samenwerking voor uitbreiding van de vloot.

Revolutie
Het model van Picnic betekent een revolutie in de supermarktbranche. Picnic maakt een einde aan voedselverspilling, omdat het alleen díe levensmiddelen inkoopt die ook daadwerkelijk zijn besteld. Op die manier gaat er niets verloren. Picnic maakt bij de bezorging met de elektrische autootjes ook een einde aan de uitstoot van fijnstof in de steden. Bovendien betekent het bezorgmodel ook nog eens een aanzienlijke reductie van de CO2-uitstoot van auto’s, die consumenten normaal gebruiken om een paar keer per week op en neer naar de supermarkt te rijden. Ook de consument wint: waar de traditionele supermarkten hoge kosten rekenen voor de bezorging, levert Picnic de bestelling gratis af, mét laagsteprijsgarantie.

Klanten van Picnic kiezen voor een geheel nieuwe manier van boodschappen doen. Ze bestellen met een app op hun mobiele telefoon de boodschappen en krijgen deze vervolgens gratis thuisbezorgd. In Amersfoort, Leusden, Soest en Utrecht kozen huishoudens de afgelopen maanden massaal voor het nieuwe boodschappen doen. In de rij staan bij de kassa of betalen voor het ophalen van boodschappen is voor hen verleden tijd. Ook het groeiende aanbod van lokale producten wordt veel genoemd als reden om de traditionele supermarkt vaarwel te zeggen. Zo levert Picnic bijvoorbeeld bier van brouwerij De Volle Maat uit Leusden en sambal van Sambal Bert uit Amersfoort. In Maarssen gaat Picnic ook op zoek naar lokale ondernemers om mee samen te werken.


Plaats een nieuwsbericht
Facebook
Heb je nog geen account? Registreer
Wachtwoord vergeten? Klik hier
Agenda

meer agenda »

Registreer je nu voor de nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van het nieuws uit jouw regio
Registreer je nu voor de nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van het nieuws uit jouw regio.
Dichtbij X
  • Wekelijks

    Ontvang elke vrijdag het nieuwsoverzicht van jouw regio
  • Dagelijks

    Elke dag het laatste nieuws uit jouw regio
  • Nieuws alert

    Direct op de hoogte van grote gebeurtenissen in jouw regio