De informatie op deze pagina wordt u aangeboden in samenwerking met

Hoe creatief zijn Utrechtse scholieren?

Hoe creatief zijn Utrechtse scholieren? (Foto: Presstigieux)
1 / 4
zoom out
UTRECHT - Op dinsdag 5 juli organiseert HEMA in haar filiaal aan de Steenweg in Utrecht een DIY (Do It Yourself) Workshop voor Utrechtse scholieren. Het warenhuis organiseert de workshop speciaal voor jongeren uit de regio om hen te inspireren tot originele customize-ideeën voor aankomend schooljaar. HEMA speelt hiermee in op een ware trend, die ook door Utrechtse scholieren wordt omarmd. Maar liefst 62% van de Utrechtse jongeren customizet hun schoolspullen! Bijvoorbeeld door hun schoolagenda met stickers, washi-tape of stempels te personaliseren. Natuurlijk met maar één doel: een eigen stijl creëren! De DIY Workshop aan de Steenweg staat onder leiding van twee creatives en duurt van 13:00u tot 16:00u. Deelname aan de workshop is gratis en HEMA stelt toffe materialen beschikbaar om mee te customizen. Meer informatie vind je via www.hema.nl/schoolactie.

Details

Wat: DIY Workshop HEMA

Voor: Utrechtse scholieren 

Wanneer: dinsdag 5 juli

Tijd: 13.00u tot 16.00u

Locatie: HEMA Utrecht

Adres: Steenweg 59, 3511 JN Utrecht

Deelname: gratis


Wie dinsdag 5 juli de DIY workshop niet kan bijwonen, kan van woensdag 6 tot en met vrijdag 8 juli evengoed bij het HEMA filiaal terecht. Ook dan is er een team aanwezig die Utrechtse scholieren helpen hun HEMA school-items kunnen customizen. Meer informatie over de DIY Workshop staat op de HEMA website: www.hema.nl/schoolactie


Utrechtse scholieren eigenzinnige customizers

Met de zomervakantie in het vooruitzicht oriënteren jongeren zich massaal op de nieuwe musthaves voor het komend schooljaar. Belangrijk voor jongeren is dat ze met deze items hun eigen identiteit kunnen neerzetten, zo blijkt uit onderzoek van HEMA onder ruim 1000 jongeren. Meer dan de helft van de Utrechtse scholieren (62%) customizet zijn schoolspullen om zo een eigen stijl te creëren en maar liefst 72% vindt het leuk om creatief bezig te zijn. Bijvoorbeeld met stickers (50%), washi-tape (30%) en stempels (25%). Opvallend: inspiratie voor creaties halen veel Utrechtse scholieren uit DIY-video’s op YouTube; 23% laat zich inspireren doorbekende vloggers.


Toelichting op het onderzoek

Het onderzoek is in opdracht van HEMA uitgevoerd onder 1018 jongeren tussen de 11 en 18 jaar en is representatief op geslacht. Het onderzoek is uitgevoerd door Novioresearch. Novioresearch werkt uitsluitend met gecertificeerde (internationale) onderzoeks- en veldwerkbureaus die zich committeren aan Esomar-richtlijnen en zijn aangesloten bij de Nederlandse Marktonderzoeksassociatie (MOA). Dit borgt de garantie voor onafhankelijkheid en kwaliteit van de dataverzameling.


Over HEMA

Sinds 1926 maakt HEMA het dagelijkse leven van haar klanten makkelijker en leuker. Met producten die opvallen door een goede kwaliteit, een goed ontwerp en een scherpe prijs. Daarnaast zijn de producten optimistisch in ontwerp, slim en geïnspireerd op het dagelijks leven. HEMA heeft bijna 700 winkels in 7 landen, 11.000 medewerkers en circa 32.000 producten en diensten. HEMA maakt elke dag op zijn leukst. 

Dit artikel is voor het laatst aangepast op: 07 juli 2016


Plaats een nieuwsbericht
Facebook
Heb je nog geen account? Registreer
Wachtwoord vergeten? Klik hier
Agenda

meer agenda »

Registreer je nu voor de nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van het nieuws uit jouw regio
Registreer je nu voor de nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van het nieuws uit jouw regio.
Dichtbij X
  • Wekelijks

    Ontvang elke vrijdag het nieuwsoverzicht van jouw regio
  • Dagelijks

    Elke dag het laatste nieuws uit jouw regio
  • Nieuws alert

    Direct op de hoogte van grote gebeurtenissen in jouw regio