ETEN & DRINKEN |
03 januari 2011
|
reageer
|
Door hln.be
Drie glazen melk per dag drinken, kan het risico op hartkwalen met 18 procent verlagen. Onderzoekers ontdekten na de studie van 17 onderzoeken uit Europa, de Verenigde Staten en Japan de voordelen van regelmatig melk drinken.
Een onderzoek toonde het verband aan tussen consumptie van vetarme zuivelproducten en een verhoogd risico op beroerten. Een onderzoek bij meer dan 20.000 mannen bewijst dat een hoger niveau van calcium dan de aanbevolen hoeveelheid het risico op sterfte door kanker met een kwart beperkt.
Uit een Australische studie van 16 jaar bij 1529 volwassenen blijkt dat mensen die volle zuivelproducten aten, 69 procent minder risico lopen op sterfte als gevolg van cardiovasculaire ziekten dan degenen die er het minst van eten.